Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, October 3, 2011

ari senin

yeay my doter already turn to 6mo..alhamdulillah..alhamdulillah.. syukran ya allah kerana ciptaan mu yang maha sempurna.. alya masih lagi fully breastfeeding & ketagihan utk mengempeng..hehe.. masih juga lagi sihat walafiat & aktif.. syukran sekali lagi ya allah utk rezeki susu alya yang tidak putus2 & kesempurnaan kesihatan utk anakku!!...

dah 6 bulan, means dah boleh makan la kan? hehehe.. giler excited aku weekend yg lepas... bangun pagi2 after solat subuh terus pi dapur siapkan bubur si kecik tu.. mmg agak leceh sket la sediakan mknan tu tp puas hati sbb first solid food yang masuk ke dalam mulut alya adalah dr hasil tangan ibunya sendiri..hehe.. tapiiiii.....sedihnye :(, alya x mo pon bubur yg aku buat tuh... huhu.. maybe dia pon terkejut kot.. takpe2..nnti boleh cuba lagi...

alya skrg ni mmg sgt aktif.. pantang leka sket mesti dia dah ubah posisi tmpt baring.. cam semalam banyak kali gak la kepala dia terhantuk kat lantai simen..sian dia.. tp yang paling menterkejutkan aku, smlm pas baringkan dia dpn tivi & letak kat atas toto yang dilapikkan tebal2, laju jer dia berpusing.. serius lagi sikit jer kepala dia nak terhantuk kat lantai..dah la tinggi toto tuh..huhu...nak gugur jantung aku dibuatnya.. seb baik aku still ade dpn dia..terus cepat2 sambut dia..

then, spt post2 yang lepas pernah dibgtahu yang alya x suka org selain dr mak ayah dia yang mendukung dia.. sure dia akan melalak2 & terjerit2... cam sabtu lepas, pi kenduri kawen opismate aku kat setapak.. uish meraung2 anak dara tu bile org lain dok pegang2 dia... cian boss aku.. so bole main kuci2 jer la jwbnya dgn alya.. hehe..pegang2 x boleh... so aku ngn hasben la yg kena bergilir2 dukung dia..

18-20hb oct ni kemungkinan akan ada training iso kat PD..huhu.. sedih plak nak tinggalkan alya kat KL ngn ayah dia.. aku yakin hasben aku mampu jaga alya dgn baik. tp sian jgk kat hasben nnti dah penat2 kerja kena melayan kerenah alya sensorang..pastu terpikir gak cmne la alya nak tido sepanjang aku training nnti? sbbnya selalunya dia akan tido menghimpit2 aku, smbil mengempeng.. takkan nak mengempeng ngan hasben aku kot? erkk... hehehe...ntah2 aku plak yg menangis2 rindukan anak kat PD nnti..hehe.. so sbg jalan penyelesaiannya, aku dah siap2 kat semua dokumen iso yg perlu dibuat, so that bolehla aku escape dr training tu...hehhe.. nampak x? bijak x? bijak x?

next entry nak citer pasal pencarian umah yang dah memakan masa berbulan2 lamanya plak.. :P

No comments:

Post a Comment