Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, October 19, 2011

alya at 6.5mo

arini aku bekalkan lagi puree carrot utk alya.. smlm malam x sempat nak bg puree tu sbb mlm tu gak br turunkan dr tempt frozen. aku noticed yg alya suka makan puree carrot tu.. ternganga nganga mulut dia. hehe.. pastu bole plak marah2 bile aku lambat suap kt dia :P


masa awal2 makan mmg alya reject bolat2 mknn yg aku bagi.. asyik juih je balik. lama2 aku tgk dia makin suka plak makan.. maybe kalau mknn yg tawar dia kureengg sikit kot, tp kalau yang ade rasa manis2 buah mesti laju jer mkn. takpela, asalkan anak makan, perut kenyang aku dah cukup bersyukur. susu plak aku masih lg maintain bg 6 botolx 4oz ke babysitter, & cam besa selalunya akan habis 5 botol jer. tak de perancangan lagi nak kurangkan amount susu tu memandangkan alya mmg dah reti minum pakai susu botol..suka! suka! suka!...hehehe..


production susu juga alhamdulillah masih lagi ada. disbbkan keje aku yang x brpa bizi & x stress mmg aku agak senang ati utk mengepump ari2 waktu opis hour..hehe. boss plak mmg tau time project aku, so dia x delah nak kacau2.. tp kerja aku ttp jalan walau sibuk curi2 masa nak pump kat opis tau.


misi wekend ni nak susun susu2 ni.. even tak semeriah org lain, tp bersyukur sgt2 dgn stok ni.. br nak blaja2 simpan stok susu dalam liner plak..tp cam x brapa kemas jer aku buat..


ok, psl alya plak.. dia meniarap dah laju, tangan dah xde tersepit2 kat celah2 badan. terlentang kan semula pon dah pro jgk..syabas alya! skrg ni dah mula plak prektis nak merangkak., slalu sambil meniarap, kaki ngn tangan dia mesti dok terkapai2 cam nak gerakkan badan, tp x dapat..hehe..comel jer sbb gerak setempat..




Stranger anxiety masih ttp uth lg dalam diri alya..huhu..masih suka lagi berpelukan dgn ibu ayah & babysitter jer.. dgn org lain dia tanak even dgn makcik/pakcik/atok/nenek.. dah 6 bulan ni dia ok sket bile kena dok dalm stroller, takdela gundah gulana sngt nampak. tp alya masih lagi guna stroller yang infant nyer sbb dia cam dah serasi guna yang tu. siap bole tido sendiri kalu mengantuk.. hehe.. carrier pon still bawak jugk time jln2..kalau dia dah bosan duduk dalam stroller, baru la transfer p carrier..


kasihan...kepenatan ketika ibu ayah sibuk bershopping..mainan tu siap tak lepas pon dr genggaman..hehe



kalau guna carrier, alya suka tgk depan.


tak boleh nak pakaikan belt sbb nampak mcm dia tersepit jer..

ok la, mlm ni aku ngn hasben ade plan.. ktrg nak pi tgk something. harap2 nyer sume urusan akan dipermudahkan..amin.

No comments:

Post a Comment