Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, January 5, 2010

AmiN YA ALLAH

prasaan tatkala ni...

takut bile tengok wedding countdown lagi 4 bln lebih jer..
pesiapan? byk lg nak kene settle kan..
ilmu pon byk lg yg nak kena blaja...ttg selok belok dunia baru..
bak kata org once kt kawen dgn seseorg tu, means kt kwen dgn sluruh family dia...mmg kena byk besabar.. harap2 dalam tempoh 4 bulan ni aku akan try utk blaja besabar & blaja ilmu2 alam berumah tangga ni...

alhamdulillah sepanjg temph bertunang yg baru je sebulan lebih ni..semuanyer bejalan teratur...pengajrannyer..kalo sorg buat silap..sorg tu kena la cpt2 manage... x bole la dua2 nak gelabah..

tp 1 maslah aku time betunang ni... aku kuat cemburu sgt.. even aku ni sbnarnye bukan la seorg yg kuat cemburu lahiriah nyer... heheheh..tp sib baik la en din ni seorg yg memahami..slalu tenangkan aku..sian dier...

so sedikit bingkisan doa semoga hubungan aku & en din jdik semakin erat smapai ke akhir hayat...aminnn.

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi…

Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan… dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang… Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….


Amin.. Ya Rabbal A’lamin.

2 comments: