Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, January 26, 2015

An-Nur or Az-Zahrah & Cerita pasal Alya

Ada certain opismate aku mmg tau yang 2nd baby hari tu aku deliver kat An-nur tapi dorang agak pelik bila utk next baby ni aku plan ke Az Zahrah plak. Siap buat spekulasi plak sblm tanye aku..hehe. Actually, reason aku tukar ke Az-Zahrah utk deliver baby ni adalah aku tak suka tunggu turn waktu check up yang sangat lama mcm kat An- Nur. Honestly, aku masih rindukan sentuhan Dr Khamsiah from An-nur (cewahhh!!). Dr Khamsiah sgt la spt ibu2 yg suka nasihatkan anak2 dia. Rasa mcm tenang jer bila waktu check up & dia sgt friendly, soft spoken & siap boleh jampi2 la perut aku ni soh baby jangan susahkan mak dia waktu mengandung nih...hehe.  Tapi apakan daya, disbbkan klinik O&G dia agak kecik & patient both doc O&G sangat ramai yg buatkan ktrg kena tunggu kdg2 sampai 2-3 jam sebelum dapat jumpa doktor tu la yang buat aku ke Az-Zahrah pulak kali nih..huhu.

Itu je la rason dia.. Kalau dulu, kalau perlu refer ke pakar, mmg ktrg akan prefer ke An-Nur sahaja berbanding ke Az-Zahrah. Pernah jumpa pediatrician Doktor Khairul dari An-Nur, masa emergency jatuh motor pon ktrg mintak hantar ke An-Nur, hasben operate tgn kat An-Nur, Alya warded disebabkan bronchities pun kat Annur and sampai kadang2 pernah jugak dapatkan rawatan sakit luar pon kat An-Nur jugak kalau tetiba rasa mcm tanak ke klinik biasa..hehe.

Masa check up dgn Dr Noraini last week la actually first time ktrg jejak kaki kat Az-Zahrah. Terpinga2 la jugak bila masuk ke Hospital yg lebih besar dari An-nur tuh..hehe. Nak ke O&G klinik pon siap tanya kat kaunter..hihi. First experience kat sana, OK not bad. Doktor Noraini dtg tepat kul 9 & walaupun dia tak se "friendly" as Dr Khamsiah, tapi dia OK jer. Checkup pon agak details & byk jugak terangkan kat screen scan tuh. :). Tapi yang penting tunggu turn sekejap jer utk first checkup hari tu. Maybe sbb ktrg dtg awal & dpt nombor yang awal kot.. entahlah, nnti nak tgk plak next visit ke Az-Zahrah pulak..hehe

Seterusnya nak cerita plak pasal anak dara aku yg sgt2 manja tu.. asik la buat perangai sejak akhir2 nih. Cthnya mcm weekend lepas, cikgu tadika adalah bekalkan homework utk setiap student. Cikgu dah pesan sesiap kat parent thru whatsapp untuk guide anak2 siapkan homework. Yg ktrg laki bini ni gigihla beli set stationary baru kat Alya even dia ada kaler pensil/ pensil/pemadam & pembaris sendiri. Tapi saje jer beli yang baru utk bagi dia semangat sikit buat kerja sekolah. So, weekend lepas ktrg balik Melaka. Dah remind banyak kali suruh dia tgk jugak homework after main2. OK, takpe bagi la can kat dia main playdoh dari Jumaat Malam sampai ke Ahad. Bila tanya bila nak buat homework, dia cakap nanti. So semalam masa dah kat Bangi & dia dah siap mandi ptg dalam kul 5 lebih,  aku ajak la dia untuk siap kan homework. Siap letak buku, set clouring & pensil depan dia & ajak buat sesama. Tapi hangin plak aku ni sebab dia still tak nak jugak buat. Siap boleh meraung2 la lagi.. huhu.

So, ngadu la kat hasben sbb kebetulan time tu dia takde kat rumah sbb melawat member dia yang tak berapa sihat. Hasben pon suruh biar dulu & dia akan ajak Alya buat homework malam nanti. Tgk2 malam tu, senang plak hati dia nak buat kerja sekolah tu bila ayah dia yang mengajak. Siap dua beranak tu berkurung dalam bilik & buat sama2 la homework. Aku & Amir plak duduk kat dpn TV melayan Movie.. Erm, okla takpe, semua nak ayah yg tgk, huhu..tapi lega jugak hati ni sbb akhirnya siap jugak homework yg dah dipesan tu.

Asik mewarna je la dia


Ni @ 31weeks. Asik letak gamba org lain jer..hehe

No comments:

Post a Comment