Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, January 20, 2015

First check up di Hospital Islam Az-Zahrah Bangi @ week 31

Hari ni first appointment dgn Dr Noraini dari Az-Zahrah.  After siapkan budak2 & breakfast pagi nih, aku & hasben terus ke Az-Zahrah sbb nak mengejar nombor yang awal.. Alhamdulillah dapat no yang ke-2. Agak kagum jugak dgn Az-Zahrah ni sbb tmpat dia agak calm sikit. Maybe sbb hospital dia lebih besar & selesa. Insyallah utk 3rd baby ni, ktrg akan gunakan khidmat Dr Noraini pulak. Kalau sebelum ni, dah try kat An - Nur dgn Dr Khamsiah, tapi kali ni saja jer nak bertukar angin dgn doktor yang lain. hehe

Tunggu turn pon tak lama. Dalam 915 ktrg dpt jumpa dgn Doktor.  Disebabkan first time meet, dia banyak tanya history pregnancy aku yg previous. Suka sangat bila dia asyik sebut "Good...Good.." kat setiap conversation. :) Alhamdulillah check up utk hari ni pon semua nya normal.

BP: 127/75
Berat aku: 57.1 kg
Position baby: Kepala dah kat bawah :)
Berat baby: 1.8kg
Urine test: Normal

Dah week ke 31, back pain dah kerap rasa. Makan pon dah tak berapa berselera sangat sbb asik rasa ketat jer perut..hehe. Yang paling tak tahan, perut dah start mengeras dari minggu ke 28. Seriously, benda ni yang paling tak selesa kalau dia menyerang.. . waktu tuh, perut akan rasa tegang kemain, sampai rasa tulang pinggang kena tarik2 skali ke belakang.  huhu.. Tapi yang paling best skali pregnancy kali nih, aku jarang kena kaki cramp. hehe.. Kalau masa time pregnantkan Amir, benda ni la yg paling aku tak suka. Bangun pagi boleh hilang mood kalau kena kejang kaki.

Oklah, tu je nak crita. Hari ni aku work from home after habis check up tadi. so nak sambung plak keje opis...

No comments:

Post a Comment