Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, June 11, 2014

Majlis Kahwin Adik bongsu

280214 - Majlis Nikah

Aku ingat lagi masa adik tunang bulan 1 last year, aku tingal sensorang kat umah Ayer Keroh. Masa tu aku masih lagi berpantang & Amir baru je sebulan umur dia. So macam tak sesuai plak nak bawak dia join sekali ke majlis tunang tu.. Jadi tinggal lah aku kat rumah sambil melayan Fear Factor Selebriti waktu amir tengah tido. Time tuh pon dah malam, Majlis mmg dia buat malam sekalikan dgn nikah kakak dia kalau tak silap.

So after setahun ikat tali pertunangan, berlangsunglah majlis perkahwinan Farid & Ila. Waktu ni Amir dah pun setahun 2 bulan :). Majlis Nikah ni kalau kita dari sebelah lelaki senang jer. takyah nak beriya dgn segala bagai kenduri & makan2, just  prepare barang2 hantaran je la..

barang hantaran deko by kakak & mak


majlis start after maghrib. so sebelum gerak kasik makan kenyang2 kat anak2. rajin MIL melayan alya :)

adik mamam


seronok majlis ni bila boleh berkumpul ramai2 dgn sedara mara


amir & nenek


kat rumah pengantin. kebetulan tema famili kecik aku & mertua sama plak. kaler purple..hehe







aku just duduk kat luar jela bila kena meneman 2 budak kecik nih


Pengantin lelaki. 




besan2..eh yeker besan..



meriah sbb ada bunga api...


 010314- Majlis Perempuan

Pagi2 lagi dah kena gerakkan budak2 tu bangun pagi hari ni. so siap2, bagi makan, dalam kul 11 camtu terus ktrg ke rumah pengantin perempuan. Alhamdulillah, lancar jer majlis sebelah perempuan. tetamu ramai & makanan pon best. Ktrg tak lama pon kat rumah pengantin. Dalam kul 3 terus gerak balik sebab ramai jugak sedara mara yang tinggal kat Johor. & hari Ahad adalah hari bekerja kat Johor. Lagipun, kalau ikutkan next week nya plak adalah majlis sebelah lelaki plak. so moh la beransur....











080314- Majlis Lelaki

Kalau ikut tradisi famili aku ni utk makan2 semuanya adalah sdn bhd dari adik beradik ayah. tapi penat hoiii.. aku rasa ni la last buat masak2 sendiri. pastu mmg tak sanggup. mak ayah pon nampak macam dah surrender jer nak buat masak2 nih. banyak kot benda yang nak kena pikir & amik kira. banyak pro & cons nya.

Disebabkan semua benda sdn bhd, gamba utk majlis hari ni adalah terhad. sadis sungguh rasa!!

Tema Merah-Oren...auuumm..garangnya



Bilik pengantin yang dihias oleh pengantin sendiri..


Panglima yang kepenatan










ni jela Famili Potrait yang ada..




No comments:

Post a Comment