Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, June 30, 2014

Kenangan puasa

Assalamualaikum. Selamat berpuasa!! dah 2nd day puasa hari ni. harap bertambah cergas & bertenaga dari semalam. Tak tahu ape silap semalam, petang2 dah collapse macam kan hapa. nak menunggu waktu berbuka dah menggigil2 satu badan. padahal dah bersahur pagi2 tuh,  siap makan nasik lauk rendang ayam lagi.. huhu. sedap betul rendang mak mertua + hasben buat...

so, hari ni masih lagi bersahur dgn nasik dgn harapan tenaga makin OK. ditambah lagi dengan makan malam semalam betul2 sebelum tido utk make sure perut kenyang. hehe.. giler buruk perangai aku boleh tido lepas makan....takpe2, next time tak buat lagi...

tetiba terkenang waktu aku berpuasa waktu pregnantkan alya (2 month pregnancy).  ingat lagi aku kena ganti puasa 18 hari sbb mmg tak larat nak puasa, asik muntah, muntah & muntah. actually, even aku tak puasa waktu tuh pon, aku bukannya makan/ minum pon. sama jer dgn orang2 puasa sbb nak masuk makanan minuman mmg tak boleh langsung. teguk air putih, keluar air putih. makan mee, keluar balik mee. so, tak puasa aku time tuh just utk bagi tenaga sikit2 utk aku buat kerja. masuk dalam perut sikit, tapi yang keluar banyak... takpelah at least ade la jugak baki2 makanan & minuman dalam perut. tapi mmg teruk betul la alahan waktu pregnantkan alya. siap kena warded utk drip air sebabnya dehydrated & takde energy. lagi sedih kena plak warded petang2 sebelum raya.. huhu. so, first raya bersama hasben adalah dalam ward kat hospital pantai.. hehe. hensem hasben aku dalam ward, siap pakai baju raya lagi teman wife dia dalam hospital..hehe. mmg kenangan betul la..

pastuh waktu pregnantkan amir plak, time tuh aku dalam 7 bulan pregnancy. dah masuk 2nd trimester tenaga mmg banyak. alhamdulillah dipermudahkan & boleh berpuasa dgn sangat gembira. cuma kena ganti 2 hari jer sbb aku demam & cirit birit. sepanjang pregnantkan amir, aku xde kena alahan yg teruk macam alya. aku boleh makan banyak2 & badan pon cergas. tp satu kemuskilan jer time preggy amir sbb berat aku x berapa naik. risau jugakla kalau2 baby x membesar, tapiii sekali keluar je baby hurm puas gakla kena meneran si baby 3.55kg ni..hehe





sungguh2 amir ni memeluk kakak dia. dah la peluk erat2 pastuh boleh plak dia landing badan dia kat alya..
hehe. sian sungguh si kakak yang kecik comel lote tu bila kena peluk dgn adik yang kuat gagah perkasa..hehe. sampai ke belakang badan alya nak tampung berat si adik


No comments:

Post a Comment