Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, September 3, 2013

Rumahku Nurserymu

Rumah haku ni sepanjang masa dah jadi mcm nursery dok dikerjakan 2 org budak kenit tu. tp skg ni agak terkawal la sikit "ke nursery an" nyer tu bila aku dah limitkan mainan kat tingkat bawah. barang2 yang ade kat bawah just ade walker & soft toy 2-3 jenis jer. yang lain satu bakul aku dah angkut bawak naik ke hall atas utk disatukan dgn bakul mainan yang mmg dah sedia ada kat hall atas tu. cer la bayangkan kalau dulu asal ktrg berkampung kejap kat bawah utk makan2 & lepak2 abis terburai segala isi dalam bakul mainan tu. alya kuarkan barang, amir plak dok gigit2 mainan. takpun alya dok punggah barang dok pass2 kat adik dia " Nah dik, Nah!!" arghh stress aku. so kalau dulu sebelum naik atas tu aku mmg akan pastikan mainan2 tu dah masuk balik dalam bakul tu. kadang2 tu rasa mcm penat la badan bile tgk benda2 bersepah ni.. so utk menyenangkan kerja aku, terus aku satukan segala mak nenek mainan dorang dalam satu tempat iaitu HALL ATAS.

Skrg ni aku dah tak kisah sgt bila dorang nak sepahkan mainan kat atas. Main la dik, kakak. Main puas2.. after dah puas main nnti baru aku akan kemas semula mainan2 tu. lagipon bila mainan tu just setempat je, takde la aku nak bersusah payah mengemas sangat.. "Saya suka! Saya Suka!

Amir now astaghfirullah sangatla aktif. kejap2 berpaut berdiri, kejap2 merangkak kehulur kehilir, kejap2 baling mainan sana sini.. erm urut dada aku skg ni. Mmg nak tgk hall atas tu cantik berkemas skg ni hanya boleh tgk waktu dorang berdua tido jer. celik jer mata siap sedia la dgn rumah yg mcm tongkang pecah semula.. huhu. kdg2 dah mcm berpakat plak budak2 kenit tu tau.. sama2 punggah lego, sama2 buat bangunan..sama2 main kereta2.. tp ade2 masa dorang still bergaduh jugak. Gaduh berebut mainan. Alya tu la..pantang nampak adik dok mengusik barang2 kesayanagna dia. mmg dia akan rampas terus.. I___I... Cian Amir. Ade masa gak kalau Alya geram dia akan menjerit. aduii ni yang paling aku tak suka tau. sbb Amir skg ni cengih. Tak bole kita nak tinggi sore sikit. terus cebik muka pastu nangis...huhu. tapi bile amir dah start nangis, pandai pulak si Alya tu pujuk balik..hehe " Amir, dah dah.. Nah yer kakak kasik..." hahaha
masa tgh ngam...Sama2 kacau ayah....

Masih ngam..main sama2...


Tgk tivi sama2

Time ni amir tgh main beg kakak dia...

Zasss.. alya berpaling jer terus dirampas beg tu...huhu


No comments:

Post a Comment