Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, July 10, 2013

Si Petah Alya Sofea

Alya now dah pon berusia 2 tahun 3 bulan. dah makin petah bercakap. ayat feveret dia:

" Ayah wat apa tuuuu ?"

" Ibu wat apee tuuu?"

hehehe. comel jer bila dgr. bila kita jawab cthnya "ibu tgh kemas" nnti mesti dia ulang balik .." erm..kemas"

dah boleh buat full sentence mcm org dewasa... kadang2 tuh kalau amir nangis waktu aku tgh solat, dia akan pujuk adik dia cmni " adik jangan nangis ibu tgh solat, kakak kan ada".... tak pon kalau dia tgh layan you tube & malas sgt nak layan amir , cara dia pujuk amir lagi simple " Ammirrrrrrr" sambil tekan2 hurup M tu..hahaha.

Hari tu klaka masa kat umah ayer keroh, macam biasa ayah ni mmg suka makan something utk kunyah2 petang atau supper. Aku rasa time ni time supper kot. Ayah dah bancuh siap2 air kiwi then dia panggil ktrg sume utk minum skali. Aku tgk kaler air kiwi tu pon dah tau mcm manis.. Tp xdek la tegur ayah pon.. tp bila alya minum air tu, terus automatik dia sebut " eeiiiii manisssss"... hahahaha. Mmg betul la org ckp budak2 ni mmg jujur. :)

Alya suka tau nyanyi kat aku aku lagi ibu. Ala lagu " ibuuu..ibu.... engkaulah ratu hatiku..bila ku berduka..engkau hiburkan selalu..ibu..ibu..engkaulah ratu hatiku...." bila alya nyanyi lagu tu selalunya aku akan join sekaki ataupon biar je dia nyanyi then dah abis terus tepok tangan..hasben penah tanya aku " zura tak terharu ke alya nyanyi?" Hehehe  ..mestila aku terharu anak nyanyi kan utk aku....

Alya ni aku noticed dia ni mcm ade malu2 kucing sikit2... kebiasaanya after amik dia dr nursery, mesti dia akan nyanyi2 dalam kete... kdg2 lagu alif ba ta, twinkle2, old mac donald.. ade masa tu aku akan biarkan dia nyanyi sorang2 sambil layan2 amir...tp kan bila dia perasan dia nyanyi sorang2 mesti dia ckp " ayah nyanyi la skaliiii , ibu nyanyi la skali"...hehehe..malula tu nak nyanyi sorang2...

No comments:

Post a Comment