Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, July 1, 2013

baby cot

dah 1 minggu amir tido dalam cot dia sendiri. alhamdulillah, dia pon dah makin selesa & dapat sesuaikan diri. cuma first day jer la tido dia tak berapa lena. selang 1 jam mesti terbangun nangis2. tp masuk second day dia dah boleh adapt & boleh tido dgn lena. Even waktu siang pon aku dah biasakan dia tido dalam cot sendirian. macam weekend lepas, after mandi & makan bubur , macam biasa amir akan tido kul 10 pagi. so, after pok pok dia & terlena, terus aku masukkan dia dalam cot & aku pon boleh senang hati turun bawah utk buat kerja2 rumah. dah tak de nak risau2 amir jatuh katil lagi pas ni...ehehe.

cot amir dok sebelah tempat tido aku..


mcm best je tido dalam ni..


oh yer. amir dah 2 kali jatuh katil..huhu. sekali masa dalam jagaan hasben, & sekali dalam jagaan aku.. cian dia.. masa dalam jagaan aku, dia jatuh katil waktu tgh malam.. dalam kul 3 dia bangun utk menyusu & after dia dah kenyang & terlena, aku letak la dia kat katil.. sebelah tempat tido dia aku dah letak bantal sbg penghadang memandangakn amir tido kat hujung sekali.. tp malang sekali, after letak jer, dia terbangun & terus bergerak aktif. meniarap, bergolek2 & merangkak... nasib baik dia jatuh sekali dgn bantal. so agak beralas la jugak.. alhamdulillah dalam masa 24 jam aku monitor & dia tak de muntah2 after jatuh katil...lega mak..

lena dibuai mimpi...


amir masuk 6 bulan sudah sangat aktif. letak sekejap jer kat bawah terus meniarap bergolek. skg ni plak sudah boleh merangkak secara kedepan. kalau dulu asik le guna gear gostan..hehe. manja amir pon dah makin menjadi2.. huhu. tak boleh la kalau aku jauh sikit dari dia. terus melalak-lalak.. alahai anak... asyik la nak berkepit dgn aku 24 jam. even gi dapur dalam 5 minit, menangis dia mmg sungguh2 la macam kena dera..


aku ni pantang betul kalo nampak aksi mcm ni.. mmg kena tepuk je la bontot amir tu aku kerjekan..haha


almost 7 month..


hensem boy ibu...

No comments:

Post a Comment