Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, July 11, 2013

Hari ke dua berpuasa

Hari ni merupakan hari kedua umat islam berpuasa di bulan Ramadhan. Alhamdulillah, aku & hasben masih lagi mampu berpuasa di hari ni. Semalam ktrg bersahur agak awal. kul 4 aku dah bangun & terus warm kan nasi & panaskan sardin yang dah diprepare malam sebelumnya. Alya & Amir pulak nasib baik tido dengan lenanya waktu ktrg bersahur. So, takde la kelam kabut ktrg bersahur semalam.

Tp hari ni, time aku masak sediakan makanan bersahur, hasben turun sekali dgn alya.. oklah dia pon takde la mengacau ktrg bersahur. siap join sekali makan & minum..hehehe. hari ni aku just masak benda yang sangat2 simple jer utk bersahur. just goreng telur dadar & goreng ikan bilis + cili padi+ bawang besar+ kicap. hahaha.. nasib baik hasben tak cerewet sangat. minum plak aku mcm biasa air nescafe sejuk & hasben milo sejuk...

Habis je bersahur, terus kemas2 dapur. lap dapur, lap meja, sapu2 sikit dapur, ikat sampah utk dibuang ke tong besar. pastu sebelah tangan dok berdukung si Alya sambil ambik baju dalam mesin basuh..erm tak paham aku ngan alya skg ni..semua nye "takutttt..takut"...  aku nak amik baju kat luar, dia plak yang dok " takut...takutt.."..huhu

settle bende kat bawah, terus naik atas jemur baju kat ampaian atas.. abis jemur baju lipat plak baju2 dalam bakul baju sbb besok nak balik kampung.. hehehe.. siap lipat baju, iron plak baju2 kerja yang nak dipakai ari ni.. sambil2 tu alya pon dok menyibuk skali main2 iron sebelah aku..huhu, risau sgt...

ok, baju siap iron, terus aku cepat2 mandi.. amir pulak dah tunjuk signal nak bangun sbb last dia nyusu kol 3.30. time aku nak mandi kul 6.40. lama tuu gap dia... so abis jer mandi & solat, terus aku angkat amir & susukan dia smpai dia kenyang.. amir after dah kenyang menyusu, siap boleh tergelak2 & senyum kat aku...then, terusla aku & hasben bersiap2 gi kerja & hantar anak ke nursery..

begitula rutin aku hari ni.. hepi sebab dapat buat banyak benda especially dpt lipat baju & baju dah berbasuh..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment