Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, January 17, 2011

week 27

last week check ngn Dr zana... kalo ikut appointment kol 4, tp disebabkan ramai gak yg dtg utk cek up, terpaksa la tunggu turn aku sampai kol 6... sib baik ade hasben teman kan time cek up tu.. :)

kali ni result urine test aku terbalik dr result bln lepas...kandungn protein Ok, tp tinggi sikit utk kandungan gula.. doc siap tnye kalo arini aku ade minum or mkn air manis...hehehe..
manela x tinggi kalo malam sblm cek up tu aku minum air 100 plus & mkn domino pizza, pastu paginyer plak mkn 2 slice kek secret resepi..hehehe.. tp aku x la bitau doc bende ni...just bitau kat hasben jer... hahaha...

position baby plak masih lagi breech & berat si baby ni dah pon mencapai 1.3kg utk 27 minggu.. berat ke? rase cam cepat jer berat baby ni naik.. baru cek minggu sebelumnye & berat die 975g...tp alhamdulillah, doc bitau baby dalam keadaan yg sgt healthy... fuh!! lega dengar... tp yg aku risau sgt, bile scan jer mesti nampak kaki baby tu kat atas kepala..normal ke? cam sempit sgt ruang dalam rahim tu..

aktiviti last weekend, aku ngn hasben p carik barang2 keperluan baby sempena tgh sale CNY ni... so dapatla 3 helai baju yang berkaler putih, hijau & oren..hehehe.. hasben x bagi carik kaler pink..sbb dia ckp selagi x kuar si kecik ni, x leh nak confirm 100% gender die..huhuhu...xpela baby , baju kaler2 yang dah ade tu pon cantik2 tau mak ayah beli...hehehe
& mak baby ni sempat gak la carik maternity & breast pad aritu... saje nak sedapkan ati sbb barang2 mak baby cam byk jer lagik yang pending....

nak citer gak..mood aku bile dah msuk 3rd trimester ni sgt2 la tak best.. slalu sgt nangis.. smlm nangis, arini nangis.. x tau nape? waktu nangis tu ade gak tepikir ape punca aku nangis? tp x tau la.. nak nangis gak.. cepat sgt terasa ati.. esp ngn hasben..hehe..sbb dia la org yg plg rapat ngn kita..hasben ckp lembut jer..x marah2...dia cite sket...aku dah terasa ati..pastu mula la air mata tu jatuh. kalo sket x pe..ni dr pagi sampai ke ptg..jenuh la hasben nak pujuk..hehhe.. bila dia dah pujuk, makin mendayu2 plak aku nanges.hahaha... sian hasben..x pasal2 jadik mangsa..


yeay.. ari kamis ni balik melaka.. cam besa, 2 ari kat umah ayer keroh, 2 ari umah kat gadek.. pagi kamis tu plan nk betolak dr KL pagi2 sbb dah wat appointment ngn doc hanisah utk cek up kat hosp pantai melaka.. insyaallah aku nak deliver baby kat melaka sbb nak pantang kat umah ayer keroh jer.. so pepagi td, masuk je opis, terus jumpa HR tanye camne nak dapatkan GL dr pmcare... references letter aku dah dpt dr doc zana... igtkan susah proses dia..tp bila dah wat, senang jer nak dapatkan GL tu bile semua document lengkap & ada... so, kamis ni, just bwk je GL tu ngn reference letter dr panel klinik KL tunjuk kat hosp pantai melaka....OK abis 1 bab..

No comments:

Post a Comment