Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, January 11, 2011

minggu ke 26

93 days to go.. semoga aku & baby akan selamat spnjang pejalanan hingga ke hari ke 93 & selepas ke hari2 berikutnya.. & semoga aku juga akan tabah dalam menghadapi hari2 yg mendatang yg penuh dgn cabaran... aminnn..

last week pegi cek up 4d dgn hasben kat UMRA... takpela mahal sket, asal tujuannya nak tgk keadaan baby tercapai.. alhamdulillah, lega sgt bila dapat tgk baby sihat & membesar dgn sempurna dalam perut mak... sayang dia...

cmne keadaan aku nak masuk bulan ke 7? hehe sgt2 berbeza aku rasa, bila kdg2 aku rasa semakin pelupa & x bole nak fokus sgt... sori sgt kat org2 keliling aku kalo rase aku ni makin teruk & bengong sejak akhir2 ni.... erm.. makan pon dah agak kurang sket, sbb asal mkn lebey sket perut dah rasa tegang.. pastu yg paling ketara kaki pon dah start lengoh2 bila diri & jalan lama2... :( sbb tu la skg aku prefer dok kat umah jer dari keluar jalan2.. kalo kuar pon, setakat pi keje, balik keje, balik kampong..

lagi 1, nak bitau last cek up gak, baru la nampak jantina sebenar baby.. hehehe.. alhamdulillah, baby girl.. ni insyaallah confirm sbb dah nampak burger die tu.. kandungan skg ni dalam keadaan songsang.. & EDD dah jadik cepat seminggu , 8/4.. sbb nyer wat masa ni berat baby dah lebey seminggu berat sbnar... doc ade bitau gak kalo still songsang time kandungn dah smapi 32++ tu, prefer to czer... EDD utk czer 25/3.. takut sgt.. so skg ni, mlm2 slalu doa & gosok2 kat perut soh dia engagged kat bwah.. :)

tadi kat opis, kak ida pon ade bagi pokok fatimah.. beli time die kat mekah aritu.. kebaikan dia utk pompuan nak bersalin..cara2 nak guna... bile dah msk 9 bln, basuh pokok tu bersih2 & rendam dalam air.. nnati pokok tu akan kembang dalam air..bila dah kembang, bole minum air tu.. boleh ulang2 wat benda yang sama sampai time nak bersalin..insyaallah akn dipermudahkan time nak bersalin nanti.. kebaikan dia sama dgn air selusuh, cuma bezanya, air selusuh slalunye hasben akan baca doa & yassin kat air & bagi isteri minum utk memudahkan isteri bersalin...

No comments:

Post a Comment