Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 23, 2015

Kisah Pasal EBM

Sarah lately ni dah kurang minum EBM. Kalau everyday aku bagi 4 bottle setiapnya 4oz ke taska selalunya akan habis 2 botol jer. Tapi itu pun bukan totally habis 2 botol, still ada balance sikit dalam botol yang ke-2 tu. Cikgu dia pun ada bagitahu Sarah sekarang dah tak nak minum EBM. Dia akan betul2 minum bila haus. Tapi aku tak berapa risau sangat pun sebab Sarah sekarang banyak makan. 2 bekas bubur yang aku bekalkan mmg dia akan habiskan.

So, bila Sarah dah kurang minum EBM, bertambah la stok susu yang aku simpan skrg. Dekat office, Alhamdulillah masih lagi dapat kumpul 4 botol (setiapnya 4oz). So, kalau setiap hari just keluar 2 botol jer bagi taska, dah over supply pulak buat masa ni. huhu. Yang aku perasan, Sarah kalau direct feeding dia memang suka. Kalau kat rumah, kejap2 menyusu, kejap2 menyusu. Cuma minum thru bottle yang yang jadi masalah utk dia.

Tapi walaupun dia  kurang menyusu kat taska, Alhamdulillah dia takde meragam sebab lapar. Habis bubur, makan pulak biskut. Tak cukup biskut, pulun minum air putih, padahal ade berbotol2 susu aku dah siapkan.. hehe.. takpelah, as long dia tak meragam & happy jer, means dia cukup makan & minum.

Sekarang kalau menyusu direct, macam2 style dia buat. Sambil menonggeng, sambil meniarap, kadang2 tuh, sambil berdiri pun ada. hehe. Sabar jer lah. Tapi ni la keseronokan bila breastfeeding baby. Penat memag penat, tapi rasa macam attached sangat dengan anak2 bila dia breastfeed. :).

 

No comments:

Post a Comment