Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, October 30, 2015

Cuai lagi

Entry lepas aku dah cerita how merundumnya susu aku waktu ni. Skrg tengah struggle utk naikkan semula production susu. Semalam dah Nampak improvement sikit bila aku noticed Sarah tidur agak lena after menyusu. Bangun pagi bila tukarkan pampers pon Nampak kuantiti kencing dia agak banyak jugak padahal dah tukar pampers dia before tidur. Alhamdulillah :)

Sebelum kejadian Sarah tak berapa sihat tu, actually ada lagi peristiwa menyedihkan berlaku. Again, peti ais tak tutup rapat! Sadis betul. Habis susu bahagian freezer totally out. Semua cair 100% & tak boleh digunakan unless kena guna immediately la. Nasib baik ada jugak beberapa botol susu yang memang aku simpan dalam chiller. So, stok yang tu lah aku guna buat masa sekarang plus stok2 yang terkini.

Waktu hari kejadian masa kat office tu, sebenarnya aku dah rasa tak sedap hati. Bila balik rumah, confirm ada benda yang buruk berlaku. Tapi disebabkan ni 2nd time benda ni jadi, perasaan tu lebih kepada redha & marah kat diri sendiri. Rasa betapa cuai nya aku sebab tak rapatkan peti ais. huhu. Nasib baik la jugak Sarah dah 7 bulan & dah mula makan, so perasaan tu taklah seteruk masa kena first time dulu- waktu Amir just 3 month.

So, sebagai pengajaran, after ni lepas jer bukak peti ais kena pastikan peti ais tutup rapat betul2 after pergi tempat lain.. :)


No comments:

Post a Comment