Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, July 18, 2014

Ramadhan kali ini

Sedih bangun2 pagi terbaca pasal insiden MH17. Semoga mangsa terkorban yang beragama Islam ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Amin....

Pagi tadi aku terbangun awal utk bersahur memandangkan semalam sebelum pukul 10 aku dah selamat tidur.. Pukul 4 pagi bangun tido , duduk dulu bertafakur atas katil 5 minit. Tetiba Amir pon terbangun sama & terus aku susukan dia nak bagi dia tidur semula. After Amir tidur & buat ape2 yang patut, aku turun bawah utk prepare makanan sahur. Elok je aku jejak kaki kat dapur dengar Amir menangis dalam bilik.. erm, so naik balik bilik & bawak sekali Amir turun. Nasib baik dia cergas je pagi tadi. Main2 sendiri, tolak bakul, main pinggan & takde nangis2 waktu ktrg bersahur...

After siap bersahur, ktrg semua naik atas. Cadangnya nak turun bawah semula nak mengemas after amir tido. Tapi mmg tak dapatla sebab Amir naik jer atas terus aktif memunggah segala bagai mainan dia. huhu.
Aku pulak sambil dia main2, baring2 jer dpn TV. Tapi entah camne, boleh pulak aku tertido & sedar2 je dah kul 630. Amir pulak sama2 jugak tertido kat belakang aku sambil pegang mainan dia...hehe

Masuk hari ni, mmg banyak kali Amir bangun sekali waktu ktrg bersahur. Tapi kitrg OK jer sbb dia takdelah mengacau sgt pon time ktrg makan. Alya pulak, baru sekali dia terbangun tp tertido balik dalam buaian waktu ktrg makan. hehe

Insyaallah puasa tahun ni, kalau mampu aku akan try utk berpuasa penuh.. :) Alhamdulillah Amir bakal bergelar abg tahun depan insyallah.. Rezeki bulan Ramadhan dan ktrg tak tolak & terima dgn hati terbuka. Lagipon kalau ikut perkiraan tahun, beza amir dengan adik dia akan jadi 3 tahun. Semoga dia boleh menjadi abang yang baik. Alya pulak dah ternyata jadi kakak yang baik sbb mmg nampak sangat dia sayang dengan adik dia.

No comments:

Post a Comment