Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, July 23, 2014

Persiapan Syawal

Assalamualaikum. Pagi2 dah rasa takde mood bila baca status dalam Facebook pasal Gaza & Syria. Serius tak dpt nak bayangkan kalau aku berada kat sana. Honestly, bila dah bekeluarga & ada anak2, benda yang paling menjadi keutamaan aku adalah famili & anak2. So, bila hari2 tgk anak2 kecil, atau famili terbunuh disbbakan kekejaman org2 Yahudi & sekutunya aku pon turut rasa sakit. Kagum tgk semangat dorang & betapa Redhanya bila terpaksa berhadapan dgn situasi kehilangan org2 tersayang. Tapi aku yakin bila semuanya yang Syahid Insyallah dijanjikan Syurga oleh Allah. Alhamdulillah, mereka hilang penderitaan di dunia malah Syurga yang menanti mereka...Amin..

So, bila bangun pagi dapat tengok muka orang2 tersayang ada kat sekelilling aku, rasa sangat2 bersyukur. Semoga bumi kita berada dalam RahmatNya & dilindungi dari anasir2 jahat. Amin Amin Amin.......

Ok. Hari ni actually nak sembang2 lagi setelah menyepi 2-3 hari. Alhamdulillah kita dah pon memasuki penghujung2 Ramadhan hari ni. Sedih nak tinggalkan Ramadhan & doa sangat semoga amalan aku yang tak seberapa ni diterima Allah. Persiapan raya pulak agak sederhana jer utk kitorang. Baju Raya utk aku & hasben masih lagi recycle baju2 yang dah mmg sedia ada dalam "gobok".. hehe. Anak2 jer la yang meriah dgn baju2 baru. Actually, baju tu pon ktrg beli sbb nak replace baju2 yang dah tak muat. So alang2,  kita jadikan baju2 yang baru tu as baju raya... :D

Kuih raya pon aku dah settle kan awal2. Dah siap list kan utk bagi family & family mertua dah dah selamat pun sampai kat umah Ayer Keroh, Special delivery from akak.. hehe. Utk FIL, insyallah aku akan bawak masa blk Gadek nanti..tak banyak pon tapi cukuplah utk buat buah tangan utk dorang. Duit Raya plak aku plan nak masukkan dalam Sampul malam ni. Dah lama Alya request nak masukkan duit dalam sampul tp memandangkan duit baru jer dapat semalam, so mari kita projek malam ni yer Alya... So, malam ni tugas memantau Amir aku serahkan pada ayah dia...hehe..

Tahun ni merupakan tahun ke 4 Alya merasai suasana Raya. So, dia punya excited tu mmg lebih sikit. Hari2 tanya " Bila nak raye??? " .."Ibu nak pergi beraya sampai malam...." hehe. Bila tengok iklan raya & makanan2 raya pulak " Alya nak makan tuuuu..... nak rayaaaa".... hihi. kemain excited lagi. Yang si Amir pulak, masih takde lagi perasaan utk Raya. Maybe tahun depan baru dia akan dapat feel mcm kakak dia..

Apapun, dalam kita excited nak menyambut Syawal ni, janganlah kita lupa tentang saudara seislam kita yang berada di Gaza/Syria & mangsa2 MH370 & MH 17. Semoga ktrg pon tak leka & dapat menyambut Syawal dgn perasaan bersyukur & sentiasa di bawah rahmat Allah.. AMIN...

No comments:

Post a Comment