Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 12, 2013

1 Year Old Amir Safwan bin Fairudin

ampunkan ibu amir. lambat sikit nak buat entry kamu sempena kamu satu tahun.. happy first birthday sayang!!!!! sungguh tak ku sangka si baby yg dikelek dulu2 sudah pun setahun. huhu. dah tak boleh duduk diam, kerja nya dok nak explore saje.. bila dia nampak kita, nangis2 soh dukung. bila dah didukung meronta2 pulak nak soh lepaskan..erm, sabar jelah.

progress amir alhamdulillah sangat bagus. skg ni jalan dah laju, panjat tangga dah laju, makan sangat2 laju, hehehe.... kita menyanyi dia pon sibuk nak menyanyi jugekk. amir pon aku noticed dia sangat independent. senang dijaga & kurang meragam. buat masa ni dia masih lagi fully breastfeed disamping dah pon makan solid food. dah setaun ni aku pon dah tak berapa strict la sangat bab2 makan dia. cer dulu kalau sebelum setaun, bila hasben sibuk nak nyuapkan makanan selain makanan yang aku buat, mmg kena jeling habisla..hehe...

skg ni tidur malam amir pon dah boleh stright sampai ke pagi. tp ade jugak la kekadang dia akan bangun malam utk menyusu . tp tak la sekerap dulu. oh yer, amir masih menyusu badan sambil aku duduk..huhu.. cer bayangkan kalau malam2 amir & alya bangun secara serentak utk menyusu. memula aku akan susukan amir secara aku duduk..pas dia dah kenyang & terlena, aku letakkan dalam cot & terus pulak baring sebelah alya utk susukan dia pulak..pheww!! -lap peluh-

tabiat terbaru amir skg ni hisap ibu jari kaki dia.. oo yeyeyehhh.. nak adik letteww.. erm, tp sabar dulu yer sayang, bagi can la ibu nak rest sikit & nak betulkan balik urat2 yang tersimpul ni. tp still aku takkan menolak kalau mmg ditakdirkan ALLAH utk anak ketiga ni secepat yang mungkin. berserah aja pada yang ESA.

plan utk birthday celebration mmg tadak. tunggulah bila2 time mood dah mari. maybe kalau ada pon, setakat kek secret resepi aje la kot. hehe..


kakak yang sudah mula boleh tolerate dgn adik. sikit2 dah boleh share barang2 dia dgn amir.. :)


gatal gusi..


seronok plak dia main rocking horse ni.. macam mau belikan ajer utk besday present..

No comments:

Post a Comment