Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 12, 2013

4 days 3 night at An Nur Bangi

ceh macam best sangat tajuk percutian aku kali ni...hehe. actually baru2 ni alya warded di Annur disebabkan batuk berkahak (bronchitis). mmg teruk giler batuk alya kali ni, sampai 2 malam dia tak boleh tidur lena disbbkan asik batuk, batuk & batuk. so at the end after hantar mak ayah & ila kat KLIA sabtu lepas, ktrg decide utk jumpa paed saje.

after packing sesikit barang, masak macaroni sup utk amir & alya (senang amir dah setaun, sume makanan dah boleh share) terus ktrg ke Annur. Masa tu mmg dah agak doktor akan tahan ward disbbkan condition alya. dengan meragam, tanak makan, batuk yg teruk & sah after dah jumpa doktor terusla ditahan nya alya kat annur..

disebabkan plan utk berkampung beramai2 sekali di annur, so ktrg terus request for the single bed. alhamdulillah, sangat selesa utk ktrg 4 beranak. service ape yang boleh aku simpulkan sangat tip top & aku sangat puas hati. utk permulaan alya kena neb 4 jam sekali. mmg agak bergelut la jugak bila nak kena neb tu, tp after batuk dia dah semakin ok, barulah neb dia dikurangkan 6 jam sekali.

sepanjang kat ward tu aku kagum giler dgn dia. senang wei nak bagi ubat. drama air mata mmg tadak. ko cakap jer "alya, ubat time.." dgn senang hati sambil sengih2 dia tadah jer mulut dia masuk ubat. siap boleh cakap dgn aku "ibu, sedap ubattt..." cuba la kalau bagi ubat tu kat rumah. erm meraung2 macamkan hapa jer.

mak ayah mertua banyak sangat bantu waktu alya warded. mmg aku tak jejak langsung kat rumah dari hari sabtu after alya warded sehingga ke hari selasa. mak ayah yang jaga rumah, sapu umah, masak2, mop lantai, huhu, basuh segala baju2 ktrg yang banyak giler..adui, tak terbalas budi dorang..  T_____T
amir mmg ktrg bawak sekali bermalam kat ward. 3 org tido sekatil. so bapak budak mintak mahap la yer, terpaksa tido dgn toto kat lantai.. katil tak muat la pulok...hehe..

so sehingga ke hari ni, alya masih lagi dibawah pengawasan mak mertua aku..dia willing utk jaga alya kat rumah. so, just hantar amir jer ke nursery. sorry dik!!! batuk both of them dah makin hilang. oh yer, amir pon batuk jugak tp batuk yang ala2 manja tu je la.. sikit2 jer. tp ubat still aku bagi kat dia...

aku doa sangat semoga kami anak beranak dilindungi dari segala penyakit2 ni...amin...






Single bed in annur     


pesakit yang baru bangun tido



explore sana sini..


OK la. selesa jugak la utk 4 beranak tido memalam..


toto yg banyak berjasa..hehe


bergelimpangan tido 2 beradik


No comments:

Post a Comment