Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, April 6, 2015

Pantang anak ketiga

Rindu dgn moment2 waktu pantang anak first dulu. Even time tu Alya Sofea agak kuat nangis & meragam ( dia yg plg win kuat meragam antara adik beradik dia ) tp still aku boleh berpantang dgn smooth & tenang. Aku leh bertungku sampai tertido, berpilis dgn senang hati & berbengkung dari pagi sampai ke malam.

Time pantang anak kedua plak, pantang aku from minggu ke 2 ke minggu ke 3, aku kat hospital sebab Amir Safwan demam panas. Dia kena on antibiotik 5 hari & aku nyer pantang pon agak kelaut jugak. Most of the time byk habiskan kat hospital sbb menemankan Amir kat sana. Alhamdulillah aku dpt in room dgn Amir kat hospital & tido malam dgn dia. Aku just balik rumah utk mandi & tukar baju waktu pagi & mak akan amik alih tgkkan Amir waktu aku balik umah. Susu plak aku akan pam siap2 dlm botol. Time nih berurut pon aku start lambat sbb nak pastikan Amir betul2 sihat sepenuhnya. Berpilis & bertungku pon start dr minggu ke 3.

Kali nih pantang anak ketiga lain plak citer dia. Sblm deliver hari tu dah azam la nak pantang betul2 kononnya. Tapi pon kelaut jugak sbb ade 2 superhero dalam umah yang buat aku tak dan nak berpilis, berbengkung bagai. Bertungku jer sempat aku buat. Tu pon tak sampai sejam sbb masuk jer 2 org budak tu dalam bilik kena cepat2 letak tungku sbb confirm Alya Sarah akan terjaga dari tido sbb kakak & abg dia dok mengacau. Huhu. Berurut pon start lambat after minggu ke 3 sebab kes chicken pox Alya & Amir. Nak pastikan diorang betul2 recover baru proceed dgn berurut. Kalau time waktu malam paling mencabar aku rasa. Semuanya nak aku tidokan baru leh tido. Dah macam bersukan plak aku rasa. Kena lari 2 tempat dalam masa yg sama. Kalau Sarah terjaga, cepat2 naik atas katil popok dia. Pastu kang kalau budak2 bawah merengek, cepat2 setelkan Sarah then tengok pulak Amir & Alya kat bawah. Penat giler rasa. Tiap2 malam stress je rasa. Kalau amik BP nih, mau naik tekanan darah aku tiap2 malam. Huhu.

Alhamdulillah. Allah kurniakan Alya Sarah yang kurang meragam di kala Amir Safwan & Alya Sofea tgh kemuncak lasak dia.


Background dgn mainan yg tak pernah leh bertahan kemas nya. Huhu.


No comments:

Post a Comment