Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, February 13, 2015

Checkup 3rd baby @ 34 week

Selasa lepas, checkup baby utk minggu ke-34. Kuar rumah pun dah agak lewat kalau nak compare dgn first visit hari tu. So, merasalah dapat nombor yang tak berapa awal- No 10. Sampai klinik pun dah penuh dgn patient yang masing2 membawak perut yang tgh boyot..hehe. Tapi apa yang boleh aku ckp, masih lagi selesa sedikit walau kena tunggu lama di Az-Zahrah sebab klinik dia lebih besar dari An-Nur. Hari ni, doktor Noraini sampai klinik agak lewat sebab kena uruskan patient yang bersalin pagi2.

Today, budak2 pon ponteng sekolah. Asalnya nak bawak sekali dorang tgk baby, tapi bila dah dapat nombor 10, terus tukar plan. Hasben bawak budak2 jalan jer & aku sorang je yang masuk jumpa doktor. Kul 930 jugak la doktor sampai & aku dapat masuk jumpa doktor around  1115am.

Result:
Berat aku: 57.7 kg
BP: 129/74
Urine: Normal
Berat baby: 2.37 kg

Next appointment 3/3. Time tuh aku dah pon minggu ke-37. Tapi sempat doktor pesan kalau dah sakit2, datang jer klinik utk check. Baik doktor !! Aku pon dah kerap pulak rasa sengal2 badan sekarang nih. Dah penghujung pregnancy tido pon tak lena. Rutin malam2 ulang alik masuk toilet jer sebab asik nak terkencing. Nak bangun dari tido pun dah macam nenek tua sebab sakit pinggang oiii... huhu.

Sekarang nih, tgh melayan sabar dengan perangai Amir yang makin menjadi2 plak hero dia. huhu. Dah la aku ni sakit2 badan/ pinggang. Dia pulak selamba jer boleh main tepuk2 perut aku sesuka hati dia sambil sengih2 . Erm, terpaksa larikan diri bila dia buat perangai camtuh.. Hopefully, bila baby dah lahir, takde dia suka menepuk2 adik dia mcm dia tepuk perut aku...



No comments:

Post a Comment