Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, July 20, 2012

Cerita rawak

Alhamdulillah, besok umat islam akan mula berpuasa di bulan Ramadhan. Time ni kandungan aku dah pon mencecah 4 bulan setengah & hopefully aku akan mampu utk completekan misi puasa penuh utk kali ni memandangkan first trimester yang penuh liku & ranjau dah pon berlalu...hehe. First ramadhan utk kali ni disambut dgn hasben & anak jer. Insyallah next week or next 2 week barulah ktrg akan balik menyambut bulan puasa dgn famili kat melaka.

Alya buat masa skg dah  berusia 1 tahun 3 bln ++ ketika & saat ni. Sgt progressing well & dah boleh accept formula milk after bertarung selama sebulan lebih nak mengajar minum susu formula. 1 pencapaian yang agak mengujakan bagi aku & hasben even ramai yang ckp, formula milk ni bukan la satu keperluan pon tp still aku rasa x lengkap utk perkembangan dia memandangkan aku dah x bekalkan pon EBM kat dia since dia berusia setaun setengah. Tp, syukur sangat sbb susu aku tak la terus xde wat masa ni. Masih lagi ada walaupun x semeriah dulu & keterujaan alya pada original milk ni pon masih blom surut..hehehe...

senang ati tgk TV sambil berbantalkan patung kesayangan..


sambil membaca sambil membebel

Budak bertuah tu jgk dah semakinnnn manja ngn ayah dia skg ni. kemain tau kekadang tu dia tanak pon ngn aku.. huhu. eskyen sgt..  tp bile dah ngantuk barula dia akan dtg balik merayu2 kat aku nak soh tidokan dia.. itupon sbb dia masih lagi ketagihan utk menyoyot sambil terlena. saboo je la..  wakto tido alya alhamdulillah sgt teratur. setiap hari sebelum pukul 10mlm dah pon terlelap & dia akan bangun semula dalam kul 7 atau 8 pg. Tp dr kol 10mlm hingga 8 pg, still dia akan bangun 2 atau 3 kali utk menyusu & menyoyot ataupon ade gak dia akan terlenaaa smapai la ke pagi.. yeay!!! I suka! I suka!....



Alya jgk dah makin boleh diharap. Kalau kt nak mintak tolong dia amikkan sesuatu tu, mesti dia akan tolong. hehe.. dah boleh sebut ayah dgn jelas, tp masih lagi x boleh sebut IBU.. geram, geram.. selalu tau dia akan sebut mama..mama.. Mama tu merujuk pada babysitter dia la. even dah berkali2 aku bahasakan Ibu, still dia akan sebut mama.. huhu...

Ade 1 crita yang klaka sgt pasal alya. tatau nape alya takut sgt kat vacum cleaner umah ktrg. kekadang tu sampai nangis2 bile tgk benda alah tu ade dekat2 dgn dia..kalau dia x nangis, 1 tabiat dia bile dia x suka sesuatu tu dia akan goyang goyangkan badan dia macam reaksi org geli geleman tu..hehehe so, bile dah takut cmtu, ktrg pon amik kesempatan la jgk. memandangkan dia ni suka sgt memunggah barang2 dapo & masuk dapo time ktrg masak, apa yang ktrg buat adalah letakkan vacum tu betul2 kat tempat memasak & rak2 dapur..hehe...


mainan yang bakal di recycle oleh adiknyer..ahaks  ^_^


Okla, ni je la crita buat masa ni.. ade lagi 1 crita best yang aku nak catatkan lagi next2 time. Masanyer blom tiba & insyaallah bakal tiba x lama lg.



No comments:

Post a Comment