Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, November 30, 2011

alya @ 7++



suka tgk bile alya suka makan makanan yang aku masak. :D bertambah2 la semangat ibunya nak memasak & menyediakan makanan utk dia hari2.. hehe.. so kerja aku after balik dr kerja adalah memasak bubur dia setiap hari utk bekalan ke babysitter dia pagi2 & utk dimakan time dinner. wat masa ni aku just campurkan bubur tu dgn carrot + ikan bilis.. kdg2 jer aku campurkan ngn sikit ayam. yelah sian dia asik rasa maknan yang same jer hari2


okla. sedikit perkembangan alya setakat ni.


-masih lagi suka roll & rolling laju2 rather than merangkak. takpe2. maybe dia nak cara ikut ayah kecik2 kot yang skip merangkak, alih2 terus jer duduk & berjalan ^_^.
tersepit time sebuk berguling2



-masih lagi consume 6 atau 5 botolx 4 oz susu time office hour di rumah BS & masih lagi fully breastfeed. alhamdulillah, perjalanan penyusuan alya yang mmg aku tak sangka pon boleh smpai ke tahap ni. thank you to ALLAH & juga pada hasben, family & family mertua yang byk memberi support in breastfeeding journey alya yang hampir memasuki bulan ke -8. :). semoga aku mampu meng completekan misi penyusuan ni sampai alya 2 tahun.


-attention seeker yang agak dasyat jugak. tak bole langsung kalau orang bo layan dia, sure akan terjerit terlolong anak dara tu..hehe


-stranger anxiety yang sudah sedikit berkurangan.


-masa tido malam yang sudah tetap & panjang. tp tido siang yang bole aku umpamakan tido2 ayam jer..

-dah boleh sebut BU..BU... bu tu aku merujuk kepada aku la, IBU,..hehe. buktinya kalau dia nak I yang dukung mesti dia sebut sambil merengek, bu..bu...bu smpai la aku angkat dia.. :D


-dah boleh tido dgn sendiri nya dalam carrier & stroller tanpa mengamuk2 sgt.


-aktif. suka terlompat2 time tngah mendukung dia. smapai lenguh tngn aku dikerjakan.


-cepat berpeluh.


-dah mula minum dalam sippy cup & dia sgt sukerr


-suka menggigit




No comments:

Post a Comment